Budskapet bakom varumärket: Varför April22?

Hej du! Vi är April22, ett modevarumärke med ett uppdrag att skapa en stor förändring inom modeindustrin med våra nedbrytbara strumpbyxor.

Vårt varumärkesnamn är inspirerat av Jordens dag, som infaller den 22 april och speglar vårt engagemang för hållbarhet och miljömedvetenhet. Vi är modeförespråkare och pro-motståndare till snabbmode tillräckligt galna och modiga för att utmana normerna för snabbmode och skapa en mer hållbar framtid. Vi kan inte göra detta ensamma och vi behöver din hjälp att klättra upp. Vi behöver dig för att börja förändra vår mentalitet och perspektiv, kommunicera, samarbeta, vara medvetna och börja förändra oss själva och människorna omkring oss.

Vi måste inse att modeindustrin har ett problem. Strumpbyxindustrin  är särskild ökänd för sina ohållbara metoder. Varje år produceras cirka 190 000 ton textilavfall och det mesta hamnar på soptippar eller förbränns, vilket frigör giftiga kemikalier och växthusgaser. Ett sopbilslast med textil dumpas på en soptipp eller förbränns varje sekund. År 2050 beräknas över 150 miljoner ton kläder dumpas på soptippar eller förbrännas. Mellan 2015 och 2050 skulle vikten av dessa kläder ackumuleras till mer än tio gånger dagens globala befolkning.

Som generation är vi mer miljömedvetna än någonsin tidigare och kräver att modeindustrin gör bättre. Det är dags att utmana status quo och kräva förändring.

På APRIL22 tror vi att mode kan vara hållbart och att vi alla kan spela en roll för att skapa en bättre framtid. Vi säljer inte bara strumpbyxor! Vi introducerar en vision för en ljusare morgondag. Vi behöver inte välja mellan mode och hållbarhet.

För att leva upp till vårt uppdrag känner vi oss tvingade att vara mer revolutionära, game-changers och mer än en logotyp och produkt. För April22 är en attityd. Det är en rörelse. Det är ett sätt att leva. Vi designar och tillverkar nedbrytbara strumpbyxor som ger komfort, hållbarhet, kvalitet, sexighet, stil och mode och framför allt är vi miljövänliga. Det handlar om din personlighet, att vara äkta, självsäker, rebellisk, vara en god person och den bästa versionen av dig själv.
Vi har som mål att skapa och bygga starka relationer med likatänkande mode- och miljöentusiaster som är villiga att ta ett steg och steg för steg påbörja moderevolutionen. Att börja förändra perspektiv och sättet hur människor ser på vardagsmode. Hur deras stil påverkar vår planet och vad var och en av oss kan göra för att göra denna förändring.

Världen förändras snabbt och det måste vi göra med. Vi måste vara ett steg före och ta åtgärder. Vi måste hitta nya hållbara sätt att leva, börja med att ta hand om oss själva och vara medvetna om de textilier som vi sätter på vår hud och hur mycket gifter innehåller dem.

Vårt mål är att förändra människors perspektiv och hitta nya sätt att kommunicera och samarbeta för att göra morgondagen bättre för var och en av oss.

Vår revolutionära rörelse har som mål att vara styrkan som förenar människor mot samma mål:

  • Påverka individer
  • Påverka modeindustrin
  • Påverka miljön
  • Påverka medveten konsumtion

Vi har valt den 22 april, Jordens dag, för att göra förändringar varje dag.

Fira Jordens dag varje dag!